czwartek, 26 stycznia 2017

Olej kokosowy: zastosowanie + przepis na peeling DIY

Witam Was serdecznie Moi kochani. Dzisiaj opowiem Wam troszkę o oleju kokosowym. W ostatnim czasie stał się on hitem nie tylko w kulinarnym świecie ale także w kosmetyce.

Jeżeli jesteście ciekawi co to za cudowny produkt, zapraszam do dalszego czytania.

Olej kokosowy to nie tylko pomocnik w kuchni, ale i jeden z najlepszych przyjaciół urody, który jest powszechnie uznawany w kosmetyce. Ten sam olej, na którym można smażyć, może także posłużyć za nieodzowny element w naszej kosmetyczce. Kobiety na całym świecie doceniają jego walory i uważają za ciekawy oraz naturalny kosmetyk.

Na rynku dostępne są dwa rodzaje oleju kokosowego rafinowany i nierafinowany. Olej RAFINOWANY jest uboższy w składniki odżywcze, nie posiada charakterystycznego zapachu oraz smaku, pozyskiwany jest przy użyciu wysokiej temperatury oraz posiada dłuższą datę przydatności. Drugi to olej NIERAFINOWANY, który jest bogatszy w składniki odżywcze, posiada on charakterystyczny zapach i smak, pozyskiwany jest bez użycia wysokiej temperatury, przec co zachowuje więcej właściwości. 
Sami zdecydujcie jaki olej wybieracie:) 

Właściwości:

Dzisiaj dokładniej opiszę olej kokosowy nierafinowany. Jak już wcześniej wspomniałam jest on tłoczony na zimno przez co zawiera większą ilość właściwości. Wykazuje on także silne działanie antybakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybicze. Doskonale sprawdza się w pielęgnacji skóry skłonnej do podrażnień oraz skóry skłonnej do częstych stanów zapalnych. Oprócz dużej ilości kwasów tłuszczowych nasyconych i nienasyconych olej kokosowy zawiera witaminy z grupy C, B, E, kwas foliowy oraż różne składniki mineralne takie jak: cynk, potas, fosfor, wapń, żelazo i magnez.
Olej kokosowy w ostatnim czasie bije rekordy popularności w kwestii kosmetyków naturalnych. W związku z tym, że wykazuje on silne właściwości nawilżające, znakomicie sprawdza się w kontakcie ze skórą i włosami. Na skórę działa przede wszystkim łagodząco oraz regenerująco, poprawiając jej elastyczność i sprężystość, a także chroni ją przed działaniem czynników zewnętrznych oraz nadmierną utratą wody. Doskonale neutralizuje działanie wolnych rodników, które przyspieszają procesy starzenia się skóry. Znalazł on również zastosowanie jako naturalne serum do włosów. Jako jedyny naturalny olej potrafi ochronić włosy przed utratą cennych substancji np. protein. Wnika w głąb włosa nawilżając go i odżywiając. Takie serum można stosować sporadycznie w formie olejowania włosów lub regularnie przed codziennym myciem głowy. Świetnie sprawdzi się także jako produkt do demakijażu twarzy oraz oczu. Jego oleista konsystencja z łatwością zmywa makijaż, a zawarte w nim substancje dodatkowo odżywiają skórę. Olej pomaga również w walce z osłabioną płytką paznokcia. Jeżeli macie problem z łamliwą lub rozdawjającą się płytką paznokci polecam Wam wcieranie w nią olejku. Zmniejszy to ich kruchość, wzmocni je oraz doskonale nawilży i zmiękczy skórki. Produkt doskonale sprawdzi się także jako oliwka do masażu. Jego lekka konsystencja i przyjemny zapach działają regenerująca i relaksująco. 
Jest to tak wdzięczny i nieszkodliwy materiał, że wiele kosmetyków można przygotować z jego użyciem w zaciszu własnego domu. I dziś chcę Wam przedstawić przepis na domowej roboty peeling z użyciem oleju kokosowego. 

Składniki:

- olej kokosowy;
- cukier np. trzcinowy;
- pojemnik do przechowywania (swój zakupiłam w PEPCO);
- miarka (u mnie są to łyżki).


Proporcja cukru w stosunku do oleju powinna wynosić 4:1, czyli na 4 łyżki cukru przypada 1 łyżka oleju. 

Wykonanie:

1. Do pojemnika wsypujemy odpowiednią ilość cukru - u mnie są to 4 łyżki.
2. Do cukru dodajemy olej kokosowy - u mnie 1 łyżkę. Przed dodaniem oleju do cukru można go trochę rozpuścić np. w ciepłej wodzie (rozpuszcza się już w ok. 26 stopniach). 
3. Następnie składniki dokładnie mieszamy do uzyskania dość sypkiej konsystencji. Aby uzyskać ładny zapach można dodać kilka kropli ulubionego aromatu.


4. I gotowe :)

Prawda, że to dość proste? :)
Tak otrzymany peeling ma bardzo duże właściwości peelengujące. Doskonale sprawdza się do usuwania martwego naskórka. Skóra po zastosowaniu jest gładka, napięta i nawilżona. 
Zamiast cukru do oleju możecie dodać kawę oraz troszkę cynamonu. Taki peeling doskonale sprawdzi w walce z cellulitem:) Należy wmasowywać go okrężnymi ruchami, a następnie dokładnie spłukać. Niestety peeling kawowy dość mocno brudzi łazienke ale czego się nie robi dla urody:)


Dajcie znać czy stosujecie olej kokosowy w swojej pielęgnacji. Jeżeli macie jakieś ciekawe przepisy na kosmetyki z jego użyciem podzielcie się Nimi:)
Pozdrawiam:)

51 komentarzy:

  1. Jak miałam włosy w lepszej kondycji używałam oleju kokosowego do olejowania i bardzo fajnie się sprawdził ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo dobrego czytałam o tym oleju, ale nigdy nie miałam przyjemności go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam w końcu przekonać się na właśnej skórze :-P :*

      Usuń
  3. uwielbiam peelingi i maseczki ! chetnie siegne po ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Banalnie prosty przepis. Aż szkoda nie spróbować :) Uwielbiam takie domowe kosmetyki. Czuję się wtedy jak chemik i mieszam składniki mając nadzieję, że nic nie wybuchnie :D

    niepoprawnymakijaz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam podobne :) ale do jednego dawałam jeszcze kawę a do drugiego kokos :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno sobie taki peeling zrobię !! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Używam oleju kokosowego nierafinowanego do włosów i czasami do masażu. :-) W kuchni również świetnie sie sprawdza. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę wypróbować zrobić samodzielnie taki peeling

    OdpowiedzUsuń
  9. czytałam sporo dobrego o tym oleju ;-) wszystkie składniki mam, więc muszę się tylko zmobilizować i zrobić taki peeling ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Olej kokosowy to must have w moim domu. Uwielbiam go za jego mnogość zastosowań. Smażymy na nim naleśniki, gofry. Smarujemy ciało, twarz. Ja nakładam na włosy (fajne jest to, że mogę się nim wysmarować "od stóp do głów"). Świetny na policzki dzieci na mrozy, czy pod nos w razie kataru. Mogłabym wymieniać i wymieniać :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam olej kokosowy i stosuję na mnóstwo sposobów - na włosy, do ciała, do różnych domowych kosmetyków;) Twój przepis na peeling też wypróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo:) polecam bo peeling jest ŚWIETNY :D

      Usuń
  12. Mam olej kokosowy i często z niego korzystam. Jest dobry dosłownie na wszystko :) Świetny post, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja stosowałam kiedyś olej kokosowy w pielęgnacji włosów, jednak nie sprawdzał się. Sposobu na wykorzystanie go do peelingu jeszcze nie znałam, ale z pewnością spróbuję.

    Pozdrawiam ♥
    Włosowe Inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno wypróbuje na moje paznokcie, których stan troszkę się polepszył, ale jeszcze nie osiągnęły moich oczekiwań :D
    Pozdrawiam!

    Zapraszam do komentowania i obserwacji :)

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę koniecznie wypróbować :)

    ---------------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. No to wiem co będę dziś robiła :D

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam peelingi! z chęcią się skuszę! :D
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Olej kokosowy jest u mnie niezastąpiony :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię olej kokosowy, szczególnie jego zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam olej kokosowy w pielęgnacji, a peeling robię z kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo dużo dobrego słyszałam o właściwościach tego oleju. U mnie jednak znajduje zastosowanie jedynie w kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Do tej pory wykonywałam tylko peeling z kawy - ten z użyciem oleju kokosowego, którego chętnie używam w kuchni, chętnie wykonam w wolnym czasie;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo dużo osób wychwala olej kokosowy :)
    Nie miałam okazji jeszcze go zastosować, ale na pewno się skuszę:)
    Świetny, prosty przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajne przepisy! Moja mama używa oleju kokosowego. Chyba jej troszkę podkradnę:D

    OdpowiedzUsuń
  25. Musze polecić siostrze, bo sama wolę gotowe produkty ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. U mnie olej kokosowy, to must have, zawsze :) I ja zostaje u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja też stosuję go do peelingu i innych przepisów :D

    OdpowiedzUsuń
  28. uwielbiam olej kokosowy :) używam raz na jakiś czas do olejowania włosów i sprawdza się świetnie :D wymieniamy się razem z chłopakiem, z tym że on w kuchni z nim szaleje :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo interesujący wpis. Zawsze człowiek dowiaduje się nowych informacji ;)
    Pozdrawiam i obserwuje ;)

    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. O świetne zastosowanie dla oleju kokosowego :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. kiedyś używałam do włosów, ale w formie pilingu podoba mi się bardziej;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo lubię olej kokosowy. Stosuje go w kosmetyce jak i w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  33. U mnie w kuchni króluje i niedługo podczas kąpieli dla synusia ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Oja ! Dzięki za tego posta!
    Jutro idę na zakupy, kupuje składniki i robie to samo:) koniecznie!


    JustynaPolskaFashion&MakeupArtist

    OdpowiedzUsuń
  35. Tyle dobrego naczytałam się już o oleju kokosowym, że czas go kupić.

    OdpowiedzUsuń
  36. ja olej używam przede wszystkim w kuchni :) ale zacznę chyba w końcu używac go również jako kosmetyk :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  37. Najlepszy peeling pod słońcem,też taki robię..Pozdrawiam i oczywiście zostaję u Ciebie

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM