czwartek, 2 marca 2017

Maska czy odżywka - co jest lepsze dla Naszych włosów

Hej:) Dzisiaj chciałam Wam przybliżyć temat, z którym pewnie spotykacie się na co dzień. A mianowicie co wybrać: odżywkę czy maskę?


Jeżeli jesteście ciekawi czym różnią się te dwa produkty - zapraszam do dalszego czytania:)

Ostatnimi czasy mam troszkę więcej zajęć stąd moja mniejsza obecność tutaj... 

Czym się różni maska od odżywki?


1. Maska posiada zazwyczaj bardziej gęstą i zbitą konsystencję. odżywka natomiast jest rzadsza. Związane jest to z tym, że odżywki stosujemy zazwyczaj na chwilę tzn. minutu lub dwie. Maski natomiast nakładana są na kilka do kilkunastu minut, przez co posiadają bardziej zbitą konsystencję alby lepiej trzymać się na włosach.
2. Maski stosowane systematycznie w znaczny sposób mogą poprawić strukturę naszych włosów. Odżywki dają nam krótkotrwały efekt, który utrzymuje się do kolejnego mycia włosów. PAMIĘTAJMY, że żadna maska czy odżywka nie "naprawi" na stałe struktury naszych włosów. Nie ma produktu, który raz użyty da "wieczny" efekt.
3. Maski w przeciwieństwie do odżywek zawierają dużo większą ilość składników, które umożliwiają wnikanie substancji odżywczych (kreatyny, ceramidów, ekstraktów roślinnych i witamin) w głąb włosa odbudowując ich strukturę, wzmacniając je i rewitalizując. Odżywki mają słabsze właściwości regenerujące i odbudowujące strukturę włosów
4. Podstawowym zadaniem maski jest wniknięcie w głąb włosa, jego odżywienia i nawilżenie od środka. Maska ma również właściwości ochronne. Odżywka natomiast działa powierzchownie, nie wnikając w głąb włosa. Pomaga w rozczesywaniu włosów, nadaje im połysk, uelastycznia, posiada również właściwości ochronne. 
5. Maski są zazwyczaj kilkukrotnie droższe od odżywek.
6. Odżywkę można stosować dużo częściej, praktycznie co każde mycie. Maskę natomiast stosuje się co któreś mycie. Wszystko zależy oczywiście od stanu i stopnia zniszczenia naszych włosów. Włosy bardziej zniszczone potrzebują większego odżywienia, dlatego też przy takich włosach częstość stosowania masek jest dużo większa. Pamiętajmy jednak, że przesadne używanie odżywek zbytnio obciąża włosy.
7. Odżywka to produkt pielęgnacyjny, który ma regenerować zniszczone włosy, a także ochraniać je przed uszkodzeniami. Odżywka powinna być dobrana do typu włosów (normalnych, tłustych lub suchych) oraz uwzględniać niektóre problemy z włosami – inna potrzebna jest włosom z łupieżem, a inna do włosów, które po farbowaniu straciły połysk. Maski natomiast to produkty, które mają wniknąć w głąb włosa, a także w głąb skóry do mieszków włosowych, by je odżywić, nawilżyć i nadać im miękkość, delikatność, a także sprawić, by mieszek włosowy otrzymał o wiele więcej składników odżywczych niż przy codziennej pielęgnacji. 

Maska może "zastąpić" nam odżywkę natomiast żadna odżywka nie zastąpi nam maski. Pamiętajcie o tym:)


Musimy wiedzieć, że używanie masek i odżywek ma różne znaczenie i z tego wynikają różne skutki. Można porównać, oczywiście bardzo upraszczając, że stosowanie masek na włosy, jest jak jedzenie. Jeść trzeba w miarę systematycznie, by organizm był nakarmiony i prawidłowo funkcjonował. Natomiast odżywki są jak makijaż, który nakłada się, by poprawić swój wygląd: część składników (w wypadków włosów są to wspomniane składniki budulcowe) ma za zadanie trochę odbudować włos, ale odżywka głównie poprawia ich wygląd.

Dziękuje za Waszą obecność:) Pochwalę się, że byłam dzisiaj na rozmowie o prace i udało się:D Zaczynam za 2 tygodnie:) Mam nadzieję, że spełnie wszystkie oczekiwania przyszłego pracodawcy i zostanę tam na stałe:D

Kochami podeślijcie mi swoje zdjęcia makijażowe:D czekam!! Obojętnie jakie:) Wspomnę o Was w najbliższym poście:)

W ogóle może chcecie jakieś Q&A?? Jeżeli chcecie dowiedzieć się o mnie troszkę więcej, zadawajcie pytania w komentarzach:) Spośród wszystkich wybiorę kilka, na które udziele odpowiedzi:)

A Wy stosujecie maski/odżywki? Podzielcie się swoimi ulubionymi produktami:) 

Pozdrawiam:)


45 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny i czytelny post. Ja w większości używam balsamów oraz masek do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam nie rozróżniam masek jako masek i odżywek jako odżywek haha :D dla mnie ważny jest skład. Producent może nazwać produkt maską, natomiast skład może być bardzo słaby. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja aktualnie stosuję maskę na włosy z garniera. Poprzednio miałam całe mnóstwo odżywek i nie wiem, co jest dla mnie lepsze :) Q&A to świetny pomysł, zadaję pytanka!
    1. Co jest dla ciebie najważniejsze w prowadzeniu bloga?
    2. Jak spędzasz głównie swój wolny czas?
    3.Jak narodził się pomysł na pisanie bloga?
    Miłego wieczoru! Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
  4. Maska stosowana zbyt często obciąża moje włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przede wszystkim gratuluje zdobycia pracy!;)
    Stosuję odżywki i maski i obie są potrzebne;) Bardzo lubię np maski Biovax, Planeta Organica a z odżywek fajne są te z Fructis;)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo rzetelne wiadomości:)
    przydadzą się:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Maski mam nakładane tylko u fryzjera i widzę, że to mój błąd, powinnam częściej- gratuluję zdobycia pracy☺

    OdpowiedzUsuń
  8. Bez odżywek i masek nie umiem żyć :D Odżywki zawse stosuję w duecie z szamponem ;) Teraz zachwycam się maską Wax ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam pojęcia o tych rzeczach. W sumie to nie zwracałam nigdy uwagi czy kupuję maskę czy odżywkę. Od dawna jednak używam masek z Kallosa i na moje włosy działają świetnie. Wmasowuje je po każdym myciu i z efektów jestem bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie to wytłumaczyłaś, ja zazwyczaj stosuję maski i odżywki (oczywiście odżywki częściej), ale uważam że najlepiej "wpłynąć" na włosy poprzez poprawne odżywianie + jakąś biotynę/suplementy diety. Mam maskę od Organique- ślicznie pachnie, dobrze działa. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja lubię odżywki bez spłukiwania. Ostatnio sprawdza mi się mleczko nawilżające Prosalon i w zasadzie jest wystarczające jak na moje potrzeby.

    Pozdrawiam,
    kosmetyczne--szalenstwo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie używam ani tego ani tego. Jakoś tak się odzwyczaiłam...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja korzystam z tej samej odżywki, jest świetna! ;)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Stosuję wymiennie i maski, i odżywki. Zależy co mi tam akurat wpadnie w ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobra, przekonałaś mnie do kupienia maski do włosów. Szkoda, ze wcześniej tego nie wiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja stosuję jedno i drugie. ;) Zauważyłam też, że niektóre produkty zwane odżywkami bardziej przypominają maski i odwrotnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja bardzo lubię maski z Kallosa, jakoś odżywek prawie wcale nie używam.

    Pozdrawiam,
    http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie używałam, ale słyszałam że odżywka jest lepsza:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja właśnie szukam jakiejś maski na swoje włosy, co by zrobić im jakąś regeneracje od czasu do czasu :) A tak to zwykle stosuję odżywki :) PS. Gratuluję pracy, akurat u mnie też się udało! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Stosuję i maski i odżywki ale częściej w mojej łazience mozna znaleźć maski ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nie używam za bardzo odżywek, chyba, że te bez spłukiwania. Jestem wierną fanką masek, trzymam je nie 5-15 min, a min. 40 min nie raz kilka godzin! <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawy i przydatny post :) Ja głównie używam odżywek, ale maski też lubię, chociaż nie znalazłam jeszcze tej ulubionej :)
    Obserwuję :)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja właśnie częściej używam masek :) natomiast odżywki jakoś bardziej wolę te w spreyu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ja przeważnie uzywam maski, bardzo fajne są te z callosa :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Maski używam raz w tygodniu, a na co dzień oczywiście odżywki ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dokładnie maska jest intensywniejsza więc tak dwa razy w tygodniu się stosuje. Odżywkę można nawet codziennie. Produkty mi znane z czasów gdy pracowałam w drogerii;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja ostatnio polubiłam olejowanie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja odkąd pamietam używam tylko masek, bo po odżywkach moje włosy są szorstkie.. a używałam kilku i po każdej efekt ten sam. Za to maski swietnie sobie radzą z regeneracją ☺

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny post! :)
    Ja mam nawet więcej masek, jakoś tak mi się zbierało...

    OdpowiedzUsuń
  30. Really nice! Have a great new day.

    Bloglovin
    STYLEFORMANKIND.COM

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja z tych dwoch produktow zdecydowanie czesciej siegam po maski :)

    OdpowiedzUsuń
  32. zastanawiałam się kiedyś nad tym pytaniem, ale nie zagłębiałam się. Fajnie, że pomyślałas o takim poście :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Lubię te produkty. Ja raz odżywkę, raz maskę nakładam, nie przestrzegam tego,że odżywkę na co dzień się stosuje, a maskę raz w tygodniu!

    OdpowiedzUsuń
  34. I`ve tried this shampoo but it didn`t fit my hair(
    I`m following ur blog with a great pleasure via GFC
    Please join me
    Sunny Eri: beauty experience

    OdpowiedzUsuń
  35. Używam zarówno odżywek jak i masek. Tych pierwszych na co dzień, natomiast masek raz w tygodniu albo kiedy widzę że włosy potrzebują mocnej regeneracji.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja nie przepadam za odżywkami. Zdecydowanie bardziej przypadły mi do gustu maski. I czasami trzymam je dłużej, czasami krócej, ale zawsze jest to maska :) tej ulubionej nadal szukam

    OdpowiedzUsuń
  37. bardzo dobry post! podobają mi się takie zestawienia :) zwłaszcza, ze sama z siebie jakoś nie zagłębiam się w temat ;)
    osobiście używam i odżywki i maski :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Gratuluję, mam nadzieję że dobrze będzie Ci się pracować. Ja używam tego i tego i moje włosy całkiem nieźle wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja stosuję i maski i odżywki :) Trzymam kciuki, aby wszystko poszło dobrze w pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo przydatny post. Nigdy się nie zastanawiałam jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma produktami. Ja zazwyczaj używam odżywki do włosów. Moja ulubiona jest z Yves Rocher. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM